fbpx

השבחת נכסים להגדלת ביקוש ותשואה בתקציב נמוך

הביקוש לקורת גג לא מסתיים לעולם ועם מחסור של מעל ל 15,000 יחידות דיור באזור המרכז הרי ששוק הנדל"ן רותח גם בצל משבר הקורונה. יחד עם זאת בשנים האחרונות קצב מכירת הדירות בכלהארץ הוכפל וישנם נכסים שממתינים לקונה אפילו פרק זמן העולה על שנה . איך להשביח נכס,למקסם את ערכו ולהרוויח גם שלרשותכם עומד תקציב נמוך? כל מה שצריך לדעת מחכה לכם כאן במאמר.

לפני הכל – קצת נתונים


בסקר שנערך על ידי עיתון "ממון" ולוי יצחק נמצא כי משך הזמן הממוצע למכירת דירה באזור המרכז עומד על כחצי שנה ואף יותר: כ 150 יום בתל אביב, 190 יום ברמת גן- גבעתיים, 170 יום בירושלים, 314 ימים בראש העין, ואילו בפריפריה מאמיר ל 300-250 ימים. כשמשקללים נתונים אלו עם תשלומי ארנונה שוטפים, פחת ומאמצים הנלווים למכירת הנכס אפשר להאמיר לעלויות של אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים (כאשר מדובר באזורים יקרים) אלו שיכולים להשכיר את הדירה עד מכירתה נאלצים ברוב המקרים להתפשר על מחיר הנמוך ממחיר השוק המוצע לדירות להשכרה באזור הנכס, ואלו שאינם משכירים את הנכס – משוועים למכור אותו כמה שיותר מהר. מנגד, יש שוק נוסף שסובל אף הוא מקצב מכירה איטי- דירות הירושה. ברוב המקרים מדובר בדירות ישנות מאוד, שלא שופצו במשך עשורים, הן סובלות מהזנחה ואם מוצעות למכירה – הרי שניתן לגבות עליהן מחיר נמוך מערכן.


אילו נכסים אפשר ומומלץ להשביח?


שני סוגים של נכסים – נכסים למכירה ונכסים להשכרה. ואין זה משנה אם מדובר על דירות למגורים,משרדים או שטחים מסחריים, בכל גודל ובכל מקום בארץ. ניתן להשביח נכסים גם בתקציבים קטנים החל מ 40,000 ₪ לשדרוג קוסמטי ועד ל 200,000 ₪ לתיקון תשתיות וביצוע שינויים בחלל.


כיצד תבוא לידי ביטוי ההשבחה?


מטרת ההשבחה היא לאפשר ללקוח הפוטנציאלי לראות את יופיו ואיכותו של הנכס, ולכן בראש ובראשונה מדובר על שינוי חיצוני במרחב הפנים של הנכס, שיכלול החלפת רצפות טראצו ישנות לפרקטים איכותיים, המעניקים למרחב מראה פתוח ונקי, צביעת משקופים, דלתות, ארונות, ספריות וכל אמצעי קבוע אחר בגוונים בהירים כדי לשוות מראה נקי ומואר, שרבים יתחברו אליו ויצליחו לראות ולהרגיש את עצמם חיים בתוך המרחב.


הום סטייג'ינג


דרך נוספת להשביח את הנכס היא על ידי שכירת ריהוט לצורך מכירה, זהו תהליך משותף שניתן  לבצע עם מעצבת פנים, כאשר בעל הנכס שוכר ריהוט לטובת הצגת הנכס למכירה. בהמשך ניתן יהיה להציע לרוכש העתידי לרכוש את הנכס יחד עם הריהוט.
לשמור על ניקיון צורני
צעדי ההמשך בהשבחת הנכס יבואו לידי בסדר וארגון, גוונים, שילובי מרקמים, סגירת חזיתות במטבח, החלפת תריסים, התאמת רהיטים, הוספת פריטי נוי משלימים למרחב והרחקת רהיטים ישנים, שמקשים על המבקר בנכס לאמוד את הפוטנציאל האסתטי והאיכות שהוא יכול להפיק מהמרחב.


השבחת נכסים בתקציבים גבוהים יותר


אם ניתן להעמיד לטובת השיפוץ תקציבים גבוהים יותר מ 200,000 ₪ הרי שניתן יהיה להחליף באופן ייסודי תשתיות ישנות, כמו צנרות, מערכת החשמל, בית חכם,מערכת מיזוג אוויר וטיפול מקיף בחללים הרטובים. צעדים אלו ייסעו לבעלי הנכס לבדל עצמם ביחס לדירות השכנות המוצעות
למכירה ולהעלות את ערך הנכס באופן משמעותי.


מתי כדאי לשקול את השבחת הנכס?


כאשר מדובר על אזורי ביקוש או לחילופין כאשר הנכס ממוקם בשכונות בהן דירות נמכרות או מוצאות להשכרה בלפחות %5 יותר מדירות בשכונות אחרות באותה העיר. כמו כן כאשר מעוניינים למכור את הנכס במהרה ובמחיר הגבוה מהמחיר המוצע בשוק לנכסים העונים על נתונים דומים או
אפילו זהים!
לסיכום, דירות קונים עם העיניים, וכאשר אלו מגיעות באריזה יפה רוב הסיכויים שגם ימכרו מהריותר. כיום עם חשיבה נכונה, היכרות עם פתרונות עיצוביים ומעוף ניתן להשביח נכסים גם בסכומים קטנים יחסית.
אני מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ להשבחת נכסיכם לפני המכירה, לפרטים כתבו אלי או צלצלו
052-771-7778

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin