fbpx

עיצוב חללים קטנים למגורים

עיצוב הוא אינו פריבילגיה של בתים פרטיים או דירות יוקרה. עיצוב פנים מתאים גם לדירות חדר ודירות סטודיו. אפילו בהשקעה קטנה ניתן להפוך דירת חדר למאירת עיניים. הדירה שלכם היא הסביבה האינטימית שלכם, וחשוב שיהיה לכם נעים לשהות בה. לא משנה מה גודלה. אל תזניחו את נושא העיצוב גם אם יש לכם דירת חדר. השתמשו בעיצוב בחכמה והבליטו בעזרתו את יתרונותיה. עיצוב הבית בזול ושיפוץ דירה בזול הם בהחלט אפשריים.
עיצוב דירת חדר הוא דבר מאתגר, ובמיוחד כאשר מדובר בעיצוב הבית בזול, יש למצוא את הדרך להכניס חיים שלמים לתוך חלל קטן מאוד אשר צריך לענות על כל צרכי החיים.  למעשה ישנם מעצבים המתמחים בעיצוב חללים קטנים. להלן כמה טיפים באדיבות מעצבים המתמחים בעיצוב דירות חדר.
1. שימוש ברהיטים מתוחכמים – בשל בעיית המקום יש לעשות שימוש ברהיטים מתוחכמים ובעלי שימוש כפול. למשל שולחנות על גלגלים הניתנים להזזה בקלות; כיסאות אשר ניתן לערום אחד על השני ולהוציא כאשר מגיעים אורחים; שולחנות מתקפלים; ספה המשמשת גם כמיטה נפתחת. כל אלה הם פרטים קטנים המאפשרים לכם לקבל קצת יותר מהרהיטים שלכם. בזכות פונקציות אלו ניתן לוותר על חלק מהרהיטים וכך לחסוך במקום. אם אתם בעניין של עיצוב הבית בזול נסו גם רהיטים יד שנייה.
2. תכנון נכון של הדלתות – במרחבים קטנים וצרים, דלתות יכולות להיות בעיה. פתיחה של דלת דורשת מרחב תנועה עבור הדלת ועבור האנשים. השארתה פתוחה פוגעת במרחב, השארתה סגורה חוסמת את המרחב ויוצרת תחושת מחנק. פתרון יצירתי בעיצוב דירה קטנה הוא שימוש בדלתות הזזה. לא תמיד אפשר אבל יש להיות יצירתיים כאשר עושים שיפוץ דירה בזול.
3. חלוקה חכמה לאזורים – הבית מורכב מחללים שונים בעלי תפקידים שונים ואזורי חיץ ביניהם. אך כאשר מדובר בדירה קטנה לא ניתן לעשות אזורי חיץ המתבססים על קירות, זה יוצר תחושה מאוד לא נעימה וחונקת. יש לעשות הפרדה בצורה חכמה, ניתן להשתמש בעיצוב בשביל ליצור הפרדה. למשל קירות בצבע שונה לסימון תיחום של כל אזור. במקרים רבים החלוקה החכמה מסייעת לעשות שיפוץ דירה בזול מכיוון שהיא חוסכת בבניית קירות הפרדה.
4. פלאי התאורה – פעם השתמשנו במנורות בשביל להאיר את הבית ותו לא. היום אנו מדברים על תאורה מעוצבת ומעצבת. תאורה היא אלמנט עיצובי לכל דבר. באופן עקרוני בית מואר נראה גדול ומרווח יותר אך זהו רק היבט אחד של הנושא. מעצבים המתמחים בעיצוב דירות חדר יודעים איך לשלב את התאורה בצורה הנכונה על מנת להעצים את החלל, להסיט תשומת לב ולהבליט אלמנטים.
אלו הם רק 4 טיפים של מעצבים, ישנם עוד אמצעים שונים אך המשותף לכולם הוא העיסוק באשליית המרחב. המעצבים גורמים לאשליה של מקום גדול יותר ממה שהוא בעזרת אמצעים שונים ובעיקר בזכות יצירתיות רבה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin